2:a advent

Idag har man sovit länge, men jag var pigg inatt och kunde ej sova så det blev som omvända dygnet här hemma.

Sedan var vi på "Julmarknad" i Vindeln på Folkhög.
Vi tvingades köpa lotter av vår vän Lisa och både jag och Lars vann.
Man fick själv välja sina vinster ur en korg med julklappar färdiginslagna.
Vi valde varsitt paket och fick samma slags innehåll, ljus..

Lars har julpyntat lite grann  här hemma.
I går gjorde jag en porterstek.
Nej jag gjorde visst 5 stycken samtidigt.

Det har snöat lite grann idag så det är som liksom lite vitt ute.

Vi vill ha flera minusgrader - vi har ju köpt en sjötomt och ska flytta en stuga dit, men med lervälling på vägar och mark så har flytten förhindrats.

Vore bra om vi fick huset flyttat innan det blir för mycket snö, men KALLT ska de ju vara så att stugan står stadigt.

Lev och må!

Kommentarer
Postat av: Sotarlena

Nu varé länge sen Du blogga!!

2011-12-20 @ 16:58:35
Postat av: Lennart

Mitt julpynt är en tomte på skrivbordet på jobbet. Det tycker jag duger för mig.

2011-12-20 @ 20:33:38
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0